דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סוני מקדימה את אפל, ורוכבת על הסוס הנכון

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • הסדאן הגדולה של סוני והונדה עוברת שלב
  • תציע 483 כ"ס וסוללה של 91 קוט"ש
  • תגיע לייצור בעוד כשנה 

כשאיזומי קוואנישי (Kawanishi), המנכ"ל בפועל של 'סוני הונדה מובילטי' עלה לבמת תערוכת CES השנתית בלאס וגאס, לא ניתן היה להבחין מה חבוי בכיסו האחורי. שניות בודדות אחר-כך הוא שלף משם בקר פלייסטיישן 5 DualSense שאיתו הסיע אל הבמה את 'אפילה' (Afeela), פרי שיתוף פעולה מוטורי מוכר בין יצרנית האלקטרוניקה וענקית הרכב היפניות, האמורה לעלות על כביש ציבורי כבר בעוד כשנה.

לפני בדיוק שנה נחשפה המכונית בפעם הראשונה, וכעת עובר אב הטיפס המסקרן שינויי מראה קלים המקרבים אותו עוד יותר לגרסה סדרתית שצפויה להופיע ב-2025. Iאנחנו מנחשים שאת הפרימיירה היא תעשה שוב ב-CES. בינתיים, הפגושים שונים ומאריכים את הרכב בכ-2 ס"מ, יחידות התאורה אחרות ומראות צד רגילות החליפו את המצלמות שנראה כי סיימו בינתיים לפחות את 15 דקות התהילה שלהן בלקסוס-אודי-ג'נסיס ואחרות.

אגב, דוגמה טובה לאי בשלותה של המכונית הם שני מסכי הצד שנותרו בתא הנוסעים, אלה האמורים להקרין לנהג את התמונה המתקבלת ממצלמות הצד - שכאמור הוסרו.

שלא במפתיע, עיקר האירוע והחשיפה הפעם התייחסו לטכנולוגיה שמשולבת במכונית. ראשית כמובן הקשר הברור עם סוני, כשזו האחרונה מעניקה את התשתית הגרפית התלת-ממדית ללוח המחוונים ושלל המסכים הפזורים בחלל המכונית.

זו כוללת מפות תלת-ממדיות, תצוגות מציאות רבודה וכמובן את מערכת הבידור והשמע של סוני שתכלול גם סרטים ומשחקים לבידור הנוסעים בנסיעה והנהג בהמתנה בעת טעינה. החברה ניצלה את ההזדמנות גם לחשוף את השותפות החדשה עם מיקרוסופט, שתספק יכולת מחשוב וכמובן - סייען קולי ייעודי.

נזכיר כי הסדאן הגדולה מציגה ממדים גדולים שדומים לאלה של זיקר 001 בה נהגנו לאחרונה עם אורך של 491.5 ס"מ, רוחב של 190 ס"מ, גובה של 146 ס"מ ובסיס גלגלים של 300 ס"מ. שני מנועים חשמליים עם 241 כ"ס כל אחד מספקים יחדיו 483 כ"ס וסוללת 91 קוט"ש אמונה על טווח הנסיעה. לא פורסמו פרטים נוספים למעט קצב טעינה מרבי מאכזב של  150 קילוואט.

מה אנחנו חושבים: מותג הרכב החדש מעורר ובצדק סקרנות רבה. לא רק כי בניגוד לאפל שעובדת על מכונית משלה כבר שנים ארוכות בהשקעות עתק - ומועד חשיפה כלל לא ידוע - סוני כן מבצעת, אלא בעיקר כי מדובר ברכב לנישה שיצרה טסלה. קטגוריה מוטורית ששמה דגש בעיקר על טכנולוגיה, עם יצרניות שמעדיפות כי תביטו במוצר שלהן כאבזר טכנולוגי מתקדם, ולא 'עוד מכונית'. נישה בה ממוקמות פחות או יותר כל היצרניות הסיניות המתקדמות, ואליה שואפות כל המערביות.

ואם לשפוט לפי הזינוק המטאורי של טסלה בעשור האחרון, לא רק על הכביש אלא (בעיקר) בבורסה, ובהתחשב בבאז סביב ניו ואקספנג וזיקר ופולסטאר, סביר בהחלט להניח שסוני רוכבת על הסוס הנכון.

למאמר זה התפרסמו 17 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה