נהגי מוביליות להעברת מכוניות, העבודה שלכם בסכנה. טסלה הודיעה שמכונית ראשונה של המותג יצאה משערי המפעל באוסטין, טקסס, ללא נהג או פיקוח מרחוק, נסעה עצמאית ומסרה עצמה ללקוח בביתו. מיותר לציין כי מדובר בפעם הראשונה בהיסטוריה בה יצרנית רכב מוסרת מכונית ללקוח מהמפעל באופן אוטונומי מתחילתו ועד סופו.
מנכ"ל טסלה, אילון מאסק, בישר על ההישג בגאווה - איך לא - ברשת X שבבעלותו. "המסירה האוטונומית הראשונה של טסלה מודל Y מהמפעל ללקוח בצד השני של העיר, כולל (נסיעה ב)כבישים מהירים, הושלמה הרגע – יום לפני המתוכנן!!", בישר מאסק לעוקביו.
לדבריו, במכונית לא היה מפקח, עובד טסלה שיושב במושב הנהג ומוודא שהרכב לא מבצע פעולות שגויות כמו עבירות תנועה. לטענתו, טסלה גם לא פיקחה מרחוק על הנעשה במכונית "למיטב ידיעתנו, זוהי הנהיגה האוטונומית המלאה הראשונה ללא אנשים במכונית או שליטה מרחוק בכביש מהיר בינעירוני", כך היזם השנוי במחלוקת.
ההודעה על המסירה האוטונומית מגיעה ימים ספורים לאחר שטסלה השיקה את שירות הרובו-טקסי (Robotaxi) שלה באוסטין, המבוסס גם הוא על דגם המודל Y (ולא על הסייבר-קאב, דגם שפותח במיוחד לשירות מוניות אוטונומית).
כפי שדיווחנו עם השקת השירות, מכוניות בשירות הרובו-טקסי נצפו מבצעות עבירות תנועה מסוכנות, עובדה שגרמה גם לפתיחת חקירה מצד רשות הבטיחות האמריקנית (NHTSA). מכוניות אלו נוסעות עם נהג מפקח וגם מבוקרות מרחוק ממרכז הבקרה של היצרנית.
ראש מחלקת תוכנת הבינה המלאכותית בטסלה, אשוק אלוסוואמי, כתב ב-X כי מודל Y שנמסרה היום נסעה במהירות של עד 116 קמ"ש. מאסק הבטיח כי יפרסם סרטון של הנסיעה בשלב מאוחר יותר.
צפייה בתוכן לראשונה בהיסטוריה: טסלה נסעה מהמפעל ללקוח ללא נהג
טסלה הצטרפה לתחום המוניות הרובוטיות לפני שבוע. היא תתחרה עם מובילת התחום, וויימו, שמציעה שירות דומה עם דגמי יגואר I-פייס מזה מספר שנים. המכוניות של וויימו, עם זאת, מוגבלות לכבישים עירוניים ובכבישים בינעירוניים בקליפורניה ואריזונה, והשירות נמצא בשלב ניסוי עם עובדי החברה, ללא אפשרות לנסיעת לקוחות.
ממחקר השוואתי שעשיתי בחברת אוליב הנדסה בהשוואת בטיחות מכונית אוטונומית למעלית ניכר שלמכונית אוטונומית אין את היכולת להגיע לרמת בטיחות מתקבלת על הדעת ולכן סיכויי המימוש נמוכים
כל עוד טסלה מבססת את הנהיגה האוטונומית שלה על מצלמות היא בחיים לא תגיע לרמה 3 ורכב ברמה 2 ללא נהג הוא מסוכן לכן באירופה אין מצב שזה יהיה אותו הדבר עם המפעל ליד ברלין
המוניות האוטונומיות של ווימו פועלות כבר כמה שנים בסן פרנסיסקו. יש מאות מוניות כאלו בעיר ותחום השירות מתרחב כל הזמן לכיוון דרום מפרץ סן פרנסיסקו.
וזה ממש עובד. אני משתמש קבוע. הרבה יותר זול מהיר ואמין ממונית מאוישת.
אהה כן יש וידאו אבל לא היה פיקוח כן מאוד הגיוני אהה ואם לא היה פיקוח וחס וחלילה הייתה תאונה מה אז? למה אני צריך מעקבים?! מפחיד אותי לזיין באוטו כבר עם כל זה
המכוניות של Weimo נוסעות בהתבסס על מערכת הרבה יותר בטוחה משל טסלה, המבוססת על 8 מצלמות, 4 לוחות רדאר ו-4 חיישני רדאר-לייזר בהיקף ועוד תורן מרכזי מסתובב ועליו מצלמה נוספת ושני לוחות רדאר. מאז 2021 הן נסעו עד היום כ-91 מיליון ק"מ ועם פחות מ-700 תאונות, זה אומר שמכונית Weimo מעורבת בממוצע בתאונה כל 130,000 ק"מ. זה לא רע. אמנם יכול להיות טוב יותר, אבל ממש לא רע.
לא בטוח שמה שמאסק פרסם או אמר הוא האמת. יש לטסלה הרבה עבודה עד שמהכוניות שלהם יהיו אוטומטיות לחלוטין. אם הם לא מסוגלים ליצר רובוטקסי אוטונומי כמו WAYMO אז אייך יש להם פתאום מכונית אוטונומית?