דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ניסיון נוסף עם מימן: יונדאי חשפה נקסו חדש

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • יונדאי חשפה דור חדש לרכב המימן
  • עם ביצועים וטווח נסיעה משופרים
  • ישווק עוד השנה, אבל לא בישראל

מחדשים את המימן: יונדאי חשפה דור חדש לנקסו, רכב פנאי המצויד בהנעת מימן. המערכת עברה שדרוג משמעותי, עם הספק גבוה יותר למנוע החשמלי הקדמי (204 כ"ס, 41+) שמאפשר קיצוץ 2.4 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש (7.8 שניות). מערכת הרגנרציה היא המוכרת מהדגמים החשמליים ותסייע למחזור אנרגיה, בין היתר עם מצב המתאים את העוצמה בהתאם לנתוני הניווט והרדאר.

גם תפוקת מנוע המימן, האחראי על ייצור החשמל, שופרה ב-16% והוא ניזון ממכלים גדולים יותר (6.69 ק"ג, 0.33+) המאפשרים גם אחסון בצפיפות מוגברת ועמידות גבוהה יותר בטמפרטורות נמוכות. בהתאם, טווח הנסיעה גדל ב-100 ק"מ ועומד כעת על 700 ק"מ.

מה עוד צריך לדעת: המראה בהשראת הקונספט איניטיום והוא מרשים ומקורי בהרבה מהנקסו היוצא, עם מקדם גרר נמוך יותר. הדגם החדש ארוך ב-8 ס"מ (475 ס"מ)אך עם בסיס גלגלים זהה (279 ס"מ). מפתח רחב יותר לדלתות האחוריות אמור לסייע לכניסה נוחה יותר, בעוד המושבים קדמיים כוללים הדום לרגליים.

סביבת הנהג היא העדכנית של יונדאי, עם צמד מסכים ("12.3 כל אחד) המשמשים לוח מחוונים ומסך מגע, לצד תצוגת נתונים עילית ("12) ומערכת מצלמות במקום המראות המרכזית והצדיות. מערכת ההפעלה הקולית מבוססת על בינה מלאכותית ויש גם מפתח דיגיטלי (NFC) עם אפשרות פתיחה והנעה בטביעת אצבע. כל המערכות יתמכו בעדכוני OTA.

לדברי היצרנית, גם איכות הנסיעה שופרה הודות לקשיחות מבנית משופרת, בזמן שהפחתת הרעשים הושגה באמצעות מערכת ביטול רעשים באמצעות רמקולים וצמיגים ייחודיים.

מה אנחנו חושבים: יונדאי, יחד עם טויוטה, ב.מ.וו ולאחרונה גם סטלנטיס, נחשבת לאחת החלוצות בתחום הנעת מימן. והצגת הנקסו החדש מראה שהיצרנית לא מוותרת וממשיכה להציע את מערכת ההנעה הייחודית למרות הדהירה העולמית לפתרונות אחרים.

אלא שלמרות היתרונות המשמעותיים של מערכת ההנעה הזו, עם זמני תדלוק בדומה לבנזין ודיזל וידידותיות לסביבה כמו רכב חשמלי (ובמקרים מסוימים אפילו יותר מכך), הבעיה העיקרית עדיין נותרה תשתית מוגבלת בכל העולם, גם במתפתחות שבמדינות. ועד שזה ישתנה, דגמי מימן יישארו בנישה של הנישה של התעשייה.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. לא מדויק 
    ערן, 07-04-2025

    המגבלה העיקרית היא לא התשתית (שאמנם לא קיימת) אלא העלויות הגבוהות של מערכת ההמרה של המימן לחשמל. זה הרכיב היקר בהנעת מיימן. ברכב בנזין זה מנוע הבנזין. ברכב חשמלי זה הסוללות. וברכב מיימן זאת מערכת המרת המיימן לחשמל. כשהיא תהיה זולה מהסוללות אז המיממן ידחוק את הסוללות.

    סגור תגובה

  • 2. תיקון קטן 
    דני מבת ים, 07-04-2025

    בשורה לפני האחרונה התכוונת ודאי למדינות מפותחות, ולא מתפתחות.. שמתפתחות הן אלו באפריקה וכו'

    סגור תגובה

  • 3. טעות בסיכום 
    אחד שיודע, 07-04-2025

    רכבי מימן אינם ידידותיים יותר לסביבה מאשר רכבים חשמליים. כיום מעל 90% מהמימן מיוצר באופן מזהם מגז טבעי. בשילוב עם השקעת האנרגיה לקירור ודחיסת הגז לצרכי שינוע ושיווק, הנצילות האנרגטית יורדת לסביבות ה30%, בזמן שברכב חשמלי היא בסביבות ה90% - כלומר, נצטרך פי 3 יותר אנרגיה בשביל ליסוע לאותו המרחק, וביחד עם האנרגיה מגיע גם הזיהום הנלווה.

    סגור תגובה

  • 4. זה העתיד היחידי 
    אחד, 07-04-2025

    מה שכתבו נכון , הפקת מימן יקרה ולא כלכלית אבל יום אחד , אולי עוד 100 שנה יגמרו כל מקורות הדלק הפחממני !!! כלומר סולר , בנזין , גז.... מי שיגיד מקורות אלטרנטיבים כמו רוח או שמש , יתברר שרק בהמרה למימן ניתן יהיה לאגור אנרגיה. אז זה העתיד היחידי האפשרי אלא אם מישהו ימצא מקור דלק אחר .

    סגור תגובה

  • 5. בקצרה 
    ישראלי, 07-04-2025

    לא בטוח שיש עתיד באופן כללי.

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה