בקצרה:
- יונדאי חשפה דור חדש לרכב המימן
- עם ביצועים וטווח נסיעה משופרים
- ישווק עוד השנה, אבל לא בישראל

מחדשים את המימן: יונדאי חשפה דור חדש לנקסו, רכב פנאי המצויד בהנעת מימן. המערכת עברה שדרוג משמעותי, עם הספק גבוה יותר למנוע החשמלי הקדמי (204 כ"ס, 41+) שמאפשר קיצוץ 2.4 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש (7.8 שניות). מערכת הרגנרציה היא המוכרת מהדגמים החשמליים ותסייע למחזור אנרגיה, בין היתר עם מצב המתאים את העוצמה בהתאם לנתוני הניווט והרדאר.
גם תפוקת מנוע המימן, האחראי על ייצור החשמל, שופרה ב-16% והוא ניזון ממכלים גדולים יותר (6.69 ק"ג, 0.33+) המאפשרים גם אחסון בצפיפות מוגברת ועמידות גבוהה יותר בטמפרטורות נמוכות. בהתאם, טווח הנסיעה גדל ב-100 ק"מ ועומד כעת על 700 ק"מ.

מה עוד צריך לדעת: המראה בהשראת הקונספט איניטיום והוא מרשים ומקורי בהרבה מהנקסו היוצא, עם מקדם גרר נמוך יותר. הדגם החדש ארוך ב-8 ס"מ (475 ס"מ)אך עם בסיס גלגלים זהה (279 ס"מ). מפתח רחב יותר לדלתות האחוריות אמור לסייע לכניסה נוחה יותר, בעוד המושבים קדמיים כוללים הדום לרגליים.
סביבת הנהג היא העדכנית של יונדאי, עם צמד מסכים ("12.3 כל אחד) המשמשים לוח מחוונים ומסך מגע, לצד תצוגת נתונים עילית ("12) ומערכת מצלמות במקום המראות המרכזית והצדיות. מערכת ההפעלה הקולית מבוססת על בינה מלאכותית ויש גם מפתח דיגיטלי (NFC) עם אפשרות פתיחה והנעה בטביעת אצבע. כל המערכות יתמכו בעדכוני OTA.
לדברי היצרנית, גם איכות הנסיעה שופרה הודות לקשיחות מבנית משופרת, בזמן שהפחתת הרעשים הושגה באמצעות מערכת ביטול רעשים באמצעות רמקולים וצמיגים ייחודיים.

מה אנחנו חושבים: יונדאי, יחד עם טויוטה, ב.מ.וו ולאחרונה גם סטלנטיס, נחשבת לאחת החלוצות בתחום הנעת מימן. והצגת הנקסו החדש מראה שהיצרנית לא מוותרת וממשיכה להציע את מערכת ההנעה הייחודית למרות הדהירה העולמית לפתרונות אחרים.
אלא שלמרות היתרונות המשמעותיים של מערכת ההנעה הזו, עם זמני תדלוק בדומה לבנזין ודיזל וידידותיות לסביבה כמו רכב חשמלי (ובמקרים מסוימים אפילו יותר מכך), הבעיה העיקרית עדיין נותרה תשתית מוגבלת בכל העולם, גם במתפתחות שבמדינות. ועד שזה ישתנה, דגמי מימן יישארו בנישה של הנישה של התעשייה.