בקצרה:
- שבע שנים לאחר שהושק, יונדאי נקסו יוחלף בדגם חדש
- כמו קודמו, גם המחליף המיועד לאמצע 2025 יונע במימן
- הטווח המרבי המוצהר: 650 ק"מ
כמו מרבית יצרניות הרכב, גם יונדאי משוכנעת שחשמל יניע את דגמי העתיד שלה, אבל פחות בטוחה שאת האנרגיה להנעת המכונית תספק סוללה חשמלית נטענת, בדומה לשטפון הדגמים שמציף את כבישי ישראל. והאלטרנטיבה החשמלית-נקיה המובילה כעת היא תא הדלק, או במילים אחרות - מימן. רנו חושבת כך, טויוטה בעניינים, מאזדה וסובארו ואלפין ואופל ורולס רויס ומי לא.
אבל יונדאי בכל זאת מחזיקה בעמדה ייחודית, שכן היא מהבודדות שאכן משווקת דגם מימן משפחתי סדרתי. היא עושה זאת כבר כמעט שבע שנים, עם הנקסו שהוצג אי שם ב-2017, כמעט 15 שנה לאחר שהחלה להשתעשע עם רעיון המימן בטוסון.
בינתיים לא ברור אם שמו העתידי של האב-טיפוס אכן יהיה איניטיום כפי שכעת מכנה אותו היצרנית, או שיחליף זאת לדור חדש של נקסו המוכר. מה שבטוח, גם אם התמונות ששחררה היצרנית אינן מדויקות לחלוטין, הנקסו-החדש צפוי להיות פחות מעוגל ורך מקודמו, ויותר זוויתי ושרירי למראה. עם גגון מסיבי, מגיני צד פלסטיים, פגושי וחישוקי ענק, הרחבות כנפיים לצמיגים גדולים וחזית שמזכירה את זו של האיוניק 5 החשמלי.
יונדאי כן מפרסמת שהמנוע החשמלי בדגם החדש ישחרר מעט יותר מ-200 כ"ס ויעניק טווח נסיעה של כ-650 ק"מ. נשמע נדיב מאוד, אבל יש לזכור שהנקסו המיושן הציע בעצמו טווח דומה ואף גדול יותר. מפתיע. בכל מקרה, תחילת השיווק באירופה מתוכננת לאמצע השנה הבאה. עד אז תשחרר היצרנית פרטים נוספים ויש להניח שנזכה לראות גם תמונות קרובות יותר למראה הסופי.