דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מבט למימן בעתיד הקרוב: יונדאי איניטיום ישווק מאמצע 2025

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • שבע שנים לאחר שהושק, יונדאי נקסו יוחלף בדגם חדש
  • כמו קודמו, גם המחליף המיועד לאמצע 2025 יונע במימן
  • הטווח המרבי המוצהר: 650 ק"מ

כמו מרבית יצרניות הרכב, גם יונדאי משוכנעת שחשמל יניע את דגמי העתיד שלה, אבל פחות בטוחה שאת האנרגיה להנעת המכונית תספק סוללה חשמלית נטענת, בדומה לשטפון הדגמים שמציף את כבישי ישראל. והאלטרנטיבה החשמלית-נקיה המובילה כעת היא תא הדלק, או במילים אחרות - מימן. רנו חושבת כך, טויוטה בעניינים, מאזדה וסובארו ואלפין ואופל ורולס רויס ומי לא.

אבל יונדאי בכל זאת מחזיקה בעמדה ייחודית, שכן היא מהבודדות שאכן משווקת דגם מימן משפחתי סדרתי. היא עושה זאת כבר כמעט שבע שנים, עם הנקסו שהוצג אי שם ב-2017, כמעט 15 שנה לאחר שהחלה להשתעשע עם רעיון המימן בטוסון.

בינתיים לא ברור אם שמו העתידי של האב-טיפוס אכן יהיה איניטיום כפי שכעת מכנה אותו היצרנית, או שיחליף זאת לדור חדש של נקסו המוכר. מה שבטוח, גם אם התמונות ששחררה היצרנית אינן מדויקות לחלוטין, הנקסו-החדש צפוי להיות פחות מעוגל ורך מקודמו, ויותר זוויתי ושרירי למראה. עם גגון מסיבי, מגיני צד פלסטיים, פגושי וחישוקי ענק, הרחבות כנפיים לצמיגים גדולים וחזית שמזכירה את זו של האיוניק 5 החשמלי.

יונדאי כן מפרסמת שהמנוע החשמלי בדגם החדש ישחרר מעט יותר מ-200 כ"ס ויעניק טווח נסיעה של כ-650 ק"מ. נשמע נדיב מאוד, אבל יש לזכור שהנקסו המיושן הציע בעצמו טווח דומה ואף גדול יותר. מפתיע. בכל מקרה, תחילת השיווק באירופה מתוכננת לאמצע השנה הבאה. עד אז תשחרר היצרנית פרטים נוספים ויש להניח שנזכה לראות גם תמונות קרובות יותר למראה הסופי.

למאמר זה התפרסמו 14 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. רכב שנועד לכישלון  
    שחר, 31-10-2024

    לא מבין למה מבזבזים זמן ומשאבים על טכנולוגיה שנועדה לכישלון? מימן לא רעיון טוב, המחיר יקר ולא יציב, צריך לשנע את המימן ולאחסן, הייצור ברובו מזהם, ועובדה שחברות רבות זנחו את הרעיון. לא מובן לי... העתיד הוא חשמלי בלבד. ללא בנזין, מימן או מנועי בעירה פנימית. רכב שנועד לכישלון. חבל יפה דווקא.

    סגור תגובה

  • 2. זה העתיד היחידי שאפשרי ! 
    מחשבה נכונה, 31-10-2024

    עוד 50 - 100 שנה יגמרו כל מקורות הדלק ולכן הפיתרון היחידי זה חשמל. אבל לא ניתן לאגור חשמל. הפיתרון היחידי זה לקחת מים ולהפיק מימן ולשמור במיכלים. נכון שכיום זה יקר ולא יעיל אבל זה יהיה הפיתרון היחידי. תחשבו ותבינו לבד.

    סגור תגובה

  • 3. מבט למימן בעתיד הקרוב: יונדאי איניטיום ישווק מאמצע 2025 
    DANY_FROM_TORONTO, 31-10-2024

    מכוניות מימן הן מאוד יקרות ומסוכנות מכיוון שהמימן מאוד נדיף = עולה באש בקלות רבה.
    יש רק 9 תחנות מילוי מימן בקנדה ו-54 בארה"ב.
    יש תוכניות להגדיל את מספר התחנות בארה"ב.
    1 שחר. אתה צודק. הוספת עוד סיבות נגד מכוניות מימן.
    2. אתה טועה לגבי הגימור של מקורות הדלק כי הרבה אנשים נוהגים במכוניות בנזין בעולם. אתה טועה כי אתה לא מבין אז קרא את התגובה שלי ומספר 1 לגבי הסכנות של מימן בשימוש במכוניות.

    סגור תגובה

  • 4. דני פלצני 
    שושי, 31-10-2024

    אולי המתאן שאתה משחרר בטוח יותר לשימוש?
    כך נקטין את החור באוזון.
    החור בהשכלה שלך זה מקרה אבוד

    סגור תגובה

  • 5. לא ניתן לאגור חשמל? (לת)
    מישהו2, 01-11-2024

  • 6. נבואות לא מבוססות 
    נהג ותיק, 01-11-2024

    כל המתנבאים לגבי טכנולוגיות חדשניות לא באמת יכולים להבין את משמעותן ולדעת בוודאות אילו מחקרים יצליחו בעתיד. חייבים להמשיך לנסות ולחדש כדי לשפר טכנולוגיות שיועילו לאיכות החיים.
    דינוזאורים מקובעים כמו דני מטורונטו לא ישתכנעו לעולם שהידע שצברו בחיים ארוכים לא יהיה רלוונטי בעוד שנים בודדות.

    סגור תגובה

  • 7. אפשר לטעון בבית 
    יוס, 01-11-2024

    מה שחסר למלעיזים זה הידע שאפשר לטעון את זה בבית, כמו רכב חשמלי. הטעינה בתחנות תהיה רק למי או למקרה וצריך יותר מ600קמ בין חניות בבית.
    מימן היא התשובה לכל מי שעדיין נשאר על דלקי מאובנים

    סגור תגובה

  • 8. מבט למימן בעתיד הקרוב: יונדאי איניטיום ישווק מאמצע 2025 
    DANY_FROM_TORONTO, 01-11-2024

    4. התגובה שלי היא המציאות וחבל שאתה לא יכול להתמודד איתה. קרא את התגובה של 1. למתאן שלי אין קשר לתגובה שלי ב-3. אתה חייב להסכים לאמת.
    5. יש צורך במיליוני תאים סולאריים כדי לאגור חשמל וזה יעלה מיליוני דולרים.
    6. אף חברה לא תשקיע בטכנולוגיות לא מוכחות. ההשקעה תהיה עצומה ולא תניב רווח.
    תמשיך לחלום ועוד לחלום. זו הסיבה שמיליוני אנשים נוהגים במכוניות בנזין.

    סגור תגובה

  • 9. מיליון אנשים נוהגים בבנזין כי זה נגיש 
    דדד, 01-11-2024

    לא כי זה טכנולוגיה טוב, מימן זה טכנולוגיה טובה, המימן יוצא לאוויר בצורה נקייה ואפשרית למיחזור. בנזין/דיזל לא ניתן למיזחזור וזה קלף מיקוח להרבה פוליטיקאים שיכולים לשלוט על יוקר המחייה בגלל זה. מימן מסוכן? כן, גם לנשום מסוכן זה אומר שאי אפשר למצוא פטרון? ברור שאפשר ורצוי אם אנחנו רוצים להתפתח ולא להישאר 100 שנה מאחור.
    מימן ואטום זה הטכנולוגיות שהיינו צריכים להתמקד לפני 60 שנה בסוף המלחמה הקרה לא איך להנדס תודעה של האדם הרגיל כמוך דני מטורללי

    סגור תגובה

  • 10. לא מובן לי כל הקונספט 
    ענתיק, 01-11-2024

    לא בא לכם עולם של סוסים וחמורים ועצי זית וליקוט ירקות ופירות?

    סגור תגובה

  • 11. 1 צודק לחלוטין. 
    אורי, 03-11-2024

    הסוללות בתהליך שיפור מתמיד. רכב עם מנוע בעירה פנימית משווק כבר 100 שנה בערך. רכב חשמלי - רק כ 10 שנים. הרכבים החשמליים של היום מקבילים מבחינת האבולוציה שלהם לרכבי בנזין משנות ה 30 בערך.

    סגור תגובה

  • 12. בנזין / מימן - בסוף הכל ייצור במונופול של בז״ן 
    אפי, 03-11-2024

    בתוספת מיסי הפינוק של הממשלה שלנו

    סגור תגובה

  • 13. כמה שטויות בתגובה 8 
    יריב, 04-11-2024

    היום רב ייצור הסוללות הוא לטובת אגירת חשמל ממערכות סולאריות, גם בבתים וגם מערכות של המדינות (דונמים שלמים של קולטים וסוללות לאגירה). המחיר לייצור חשמל עדיין יותר זול מכל האופרציה של דלק - מהשאיבה עד השריפה.

    חברות START UP יש יותר מחברות מבוססות - בלי הרצון לשנות ולקחת סיכונים היינו עדיין אנשי מערות.

    לא לדאוג, דינוזאורים מתים והטכנולוגיה תתקדם

    סגור תגובה

  • 14. מבט למימן בעתיד הקרוב: יונדאי איניטיום ישווק מאמצע 2025 
    DANY_FROM_TORONTO, 05-11-2024

    13 יריב. רק האנשים העשירים יכולים להרשות לעצמם מערכת תאים סולאריים. אני לא רואה את המערכת בשכונה שלנו ובעלי הבתים עשירים כמונו. אנו משתמשים בחשמל מטורונטו הידרו אשר מסופק על ידי תחנות ייצור אטומיות וגז. המציאות היא שזה אותו דבר בכל קנדה = דלק.
    אתה מלא בשטויות כי זה לא עובד לפי מה שאתה אומר !
    11 אורי. המציאות בקנדה היא שרוב האנשים נוהגים במכוניות בנזין. אתה צודק לגבי סוללות טובות יותר אבל הם משמשים בכמה מכוניות חשמליות.
    טסלה Y (2022-2024) משתמשת בסוללות ליתיום-ברזל-פוספט (LFP), במיוחד בסוללות CATL LFP60. ל-Tesla Y קיבולת סוללה של 81 קילוואט-שעה, המספקת טווח מקסימלי של 330 מיילים. מכוניות טסלה 3 ו-Y משתמשות בסוגי סוללות וכימיה מגוונים הכוללים סוללות ניקל-קובלט-מגנזיום (NCM) ו-ליתיום-ברזל-פוספט (LFP).

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה