הנעה 3 אפשרויות: הנעה קדמית = המנוע מסובב את הגלגלים הקדמיים. אחורית = את האחוריים. כפולה (4X4) = המנוע מסובב באופן קבוע את כל הגלגלים, כאשר לעיתים הנהג יכול לבחור את שילוב ההנעה הכפולה ולעיתים מחשב הרכב מחליט זאת בעצמו |
קדמית |
תיבת הילוכים אוטומטית = תיבה אוטומטית פלנטרית. אוטומטית טיפטרוניק = אוטומטית עם אפשרות לשליטה ידנית על בחירת הילוך. אוטומטית-רובוטית מצמד יחיד = תיבה שמבוססת על התיבה הידנית, עם מצמד בודד, אשר מחליפה הילוכים בעצמה. אוטומטית- כפולת מצמדים = תיבה רובוטית בעלת שני מצמדים; התפעול והתפקוד בפועל הם כמו אוטומטית רגילה אך העברות ההילוכים מהירות וחסכוניות יותר. אוטומטית-רציפה = CVT, תיבת הילוכים, שמסוגלת לשנות את יחס ההעברה של ההילוכים ונהנית מאינסוף הילוכים ומפעולה ליניארית. ידנית = גיר ידני עם מצמד. תמסורת ישירה = אין תיבת הילוכים. קיים ברכבים חשמליים |
אוטומטית - רובוטית מצמד יחיד |
מס' הילוכים |
5 |
סוג מנוע מנוע בנזין מתודלק בבנזין אוקטן 95 או 98, במקרים נדירים. מנוע דיזל מתודלק בסולר. רוב מנועי הדיזל מצוידים במגדש טורבו, שדוחס יותר אוויר למנוע וכך מגביר את כוח המנוע. מגדש טורבו קיים גם במנועי בנזין. מגדש על נמצא בשימוש בעיקר במנועי בנזין, לרוב במכוניות ספורטיביות. מנוע היברידי מורכב למעשה משני מנועים - מנוע בעירה פנימית (בדרך כלל בנזין) ומנוע חשמלי לצידו. מנוע היברידי-נטען נהנה מסוללה המאפשרת נסיעה על חשמל בלבד למרחק של כמה עשרות קילומטרים, לאחר טעינה מהשקע או מעמדה מתאימה. מנוע חשמלי פועל בכוח החשמל בלבד עם סוללה גדולה יחסית. מנוע מיקרו-היברידי הוא למעשה מנוע בעירה פנימית רגיל, עם תוספת חשמלית זניחה לסיוע בהאצות או בשיוט. מנוע תא דלק הוא למעשה מנוע חשמלי שמייצר את החשמל מהמימן |
בנזין |
מס' בוכנות הבוכנה נמצאת בתוך הצילינדר, ותפקידה להעביר כוח הינע הנובע מפיצוץ גזים בתוך הצילינדר עצמו. על פי רוב, מספר הבוכנות צומח יחד עם נפח המנוע |
3 |
נפח (סמ"ק) סך הנפח המכוסה על ידי כל הבוכנות של המנוע בתנועה יחידה, מהקצה העליון של הצילינדר לקצה התחתון. ככל שנפח המנוע עולה, כך ניתן לשרוף בכל מחזור פעולה יותר תערובת של דלק ואוויר. כיום כבר אין קשר ישיר בין נפח המנוע לבין כוחו. במנועים חשמליים אין נפח, כמובן |
999 |
הספק מרבי (כ"ס) מקסימום ההספק של המנוע בכוחות סוס. כ"ס אחד שווה לכ-760 ואט או להרמה של 75 ק"ג לגובה של מטר בשנייה אחת |
75 |
סל"ד להספק מרבי באיזו מהירות מנוע - סיבובים לדקה - מתקבל ההספק המרבי. נתון גבוה - נניח 6,000 - פירושו שההספק המרבי מתקבל רק כשהמנוע מסתובב בקצב של 6,000 סיבובים לדקה |
6200 |
מומנט מרבי (קג"מ) Torque - כוח שגורם לסיבוב או פיתול. במפרטים הטכניים המקובלים בארץ נמדד בקג"מ = קילוגרם למטר. ככל שהמומנט גדול יותר ומתקבל בסל"ד נמוך יותר כך המנוע גמיש יותר והמכונית "סוחבת" חזק כבר "מההתחלה" ו"לא צריך לאמץ אותה" |
9.6 |
סל"ד למומנט מרבי באיזו מהירות מנוע - סיבובים לדקה - מתקבל המומנט המרבי. נתון נמוך פירושו שהמכונית "סוחבת" היטב כבר מהזינוק ושלא צריך להאיץ חזק את המנוע כדי לקבל כוח זמין |
3000 |
תאוצה 0-100 כמה שניות נדרשות כדי להאיץ את המכונית ממצב עמידה ועד למהירות של 100 קילומטרים בשעה. זוהי שיטה מקובלת למדידת ביצועים של מכונית בפועל |
13.9 |
מהירות מרבית המהירות המירבית אליה מסוגלת להגיע המכונית. מכוניות חזקות במיוחד מוגבלות לעיתים ל-250 קילומטרים בשעה. רוב המכוניות שנמכרות חוצות די בקלות את המהירות החוקית המרבית הנהוגה בישראל |
171 |
צריכת דלק - עירונית (ק"מ/ליטר) צריכת דלק בנסיעה עירונית בקילומטרים לליטר. הנתון שמופיע כאן הוא הנתון הרשמי של היצרן. מדובר בנתון שנמדד בתנאי מעבדה. צריכת הדלק האמיתית בפועל תהיה גבוהה ב-25%-40%. |
18.1 |
צריכת דלק - בינעירונית (ק"מ/ליטר) צריכת דלק בנסיעה בין עירונית בקילומטרים לליטר. הנתון שמופיע כאן הוא הנתון הרשמי של היצרן. מדובר בנתון שנמדד בתנאי מעבדה. צריכת הדלק האמיתית בפועל תהיה גבוהה ב-25%-40%. |
25 |
צריכת דלק - ממוצעת (ק"מ/ליטר) צריכת דלק ממוצעת בקילומטרים לליטר. הנתון שמופיע כאן הוא הנתון הרשמי של היצרן. מדובר בנתון שנמדד בתנאי מעבדה. צריכת הדלק האמיתית בפועל תהיה גבוהה ב-25%-40%. |
22.2 |
צריכת חשמל (וואט שעה / ק"מ) נתון צריכת החשמל של הרכב כפי שפרסם היצרן, בהתבסס על בדיקות מעבדה. הכפלת נתון הצריכה בקיבולת הסוללה תתן לנו את טווח הנסיעה הכולל של הרכב |
-- |
קיבולת סוללה (קווט"ש) נתון קיבולת הסוללה הוא הפרמטר העיקרי שמשפיע על טווח הנסיעה החשמלי של הרכב |
-- |
טווח נסיעה חשמלי (ק"מ) ברכבים עם מנוע היברידי-נטען, טווח הנסיעה יהיה כמה עשרות קילומטרים שלאחריהם הרכב ישתמש במנוע הבנזין. ברכבים חשמליים טווח הנסיעה הוא כמה מאות קילומטרים, שלאחריהם יש צורך בטעינת הרכב |
-- |
זמן טעינה ביתית משך טעינת הרכב בעמדת AC, לרוב בקצב של 7 או 11 קילוואט. הזמן משתנה בהתאם ליכולות הרכב ולקיבולת הסוללה, כאשר לעיתים יצרני הרכב מודדים את הרכב בשקעים עם הספק שונה - זאת מכיוון שאין סטנדרטיזציה למדידת זמן הטעינה |
-- |
זמן טעינה מהירה משך טעינת הרכב בעמדת DC, בקצב של 50 קילוואט או יותר. הזמן משתנה בהתאם ליכולות הרכב ולקיבולת הסוללה, כאשר לעיתים יצרני הרכב מודדים את הרכב בשקעים עם הספק שונה - זאת מכיוון שאין סטנדרטיזציה למדידת זמן הטעינה |
-- |
דרגת זיהום הנתון נקבע על פי נוסחה שמפרסם משרד התחבורה ומתעדכנת מפעם לפעם. דרגת הזיהום קובעת גם את הטבת המס שיקבל הרכב |
2 |