דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

זה רשמי: אלה 10 המכוניות הנחשקות שלנו ב-2024

Getting your Trinity Audio player ready...

אודי A6 E-tron

אודי A6 e-tron

הרצון להשיג טווח מרבי במכונית חשמלית הפיח חיים חדשים בקטגוריית הסדאן, ואחת המכוניות המסקרנות השנה תהיה אודי A6 אי-טרון. בשנה שעברה הוצגה עדיין רק כאב-טיפוס אבל השנה היא צפויה להגיח כסדרתית בשתי תצורות מרכב, סדאן וסטיישן מסובבת ראשים. בתפריט: צמד מנועים והנעה כפולה, החל מ-476 כ"ס, עם סוללות 100 קוט"ש וטווח של כ-680 ק"מ.

ב.מ.וו M5

ב.מ.וו M5

סדרה 5 נחשבת כבר יובל שנים לאמת המידה של קטגוריית דגמי סאלון, ועדיין M5 היא משהו אחר. היא זו שמייצגת את ה-DNA הטהור של ב.מ.וו, גרסת קצה למי שמוגדרת כבר שנים כמכונית הסלון הטובה בעולם, דוגמה קלאסית לקלישאה זאב בעור כבש. ובקיצור' חלום מוטורי נחשק על ידי כל חובב הגה באשר הוא.

היא לא מיועדת לטהרנים מחבקי עצים (בינתיים) כי בליבה מנוע V8 בנפח 4.4 ליטר כמו שיש ב-XM. שם הוא מוציא 653 כ"ס, כשבמעבר ל-M5 מהנדסי ב.מ.וו יחלצו עוד כמה סוסים כדי לחצות את רף ה-700 כ"ס ולקינוח גם יוסיפו איזה מנוע חשמלי שעוד ירחיב את העדר. פה ושם מדברים על 800 כ"ס, מי יודע.

דלאג' D12

מותג היוקרה הצרפתי דלאג' חוזר לחיים אחרי 70 שנים עם דגם בעיצוב רדיקלי ללא דלתות, בהשראת פורמולה 1 ומטוסי קרב וסידור הושבה כמעט ייחודי של אחד מאחורי השני. הנתונים מבטיחים: V12 אטמוספרי מפיתוח עצמי בנפח 7.6 ליטר עם 990 כ"ס ומנוע חשמלי בגרסה החזקה שמקפיץ את ההספק ל-1,100 כ"ס. אלה מטיסים את המכונית ב-2.5 שניות ל-100 קמ"ש ומעבר ל-360 קמ"ש. המחיר מתחיל ב-2 מיליון אירו, כ-8 מיליון שקלים לפני מיסים. וכמובן, כל ה-30 שייוצרו כבר נמכרו.

לנציה אפסילון

לנצ

מתבקש שהתחייה של לאנצ'יה תהיה עם אגדה מוטורית כמו סטראטוס למשל, אבל אם הפעם לנצ'יה תצליח להתרומם אנחנו מוכנים לסלוח על הזמן שחלף ותקוות השווא, ואפילו לקבל בזרועות פתוחות את אפסילון, מכונית ראשונה ברנסנס אפשרי של לאנצ'יה. זו גם הסיבה היחידה שהיא  נמצאת ברשימה. אחרי הכל היא צפויה להיות עוד קטנה עירונית בסוללה הבלתי נגמרת של קונצרן סטלנטיס. אבל יש לנו פינה חמה בלב למותג הזה, ורצון עז שימשיך למשוך.

מרצדס EQG

מרצדס EQG

למעלה משנה שמרצדס מעיפה חול, בוץ, גורסת סלעים ומשלהבת אותנו כל פעם מחדש עם EQG – הגרסה החשמלית לרכב השטח האיקוני. מרצדס מבטיחה כי לגרסה החשמלית יכולת שטח טובה לפחות כמו לגרסת הבנזין, בין היתר כי מרווח הגחון עשוי להיות נדיב יותר מ-G הרגיל (24.1 ס"מ), כי אין בחשמלית מערכת הנעה, תיבת הילוכים או תיבת העברה.

מה שיש זה ארבעה מנועים חשמליים, אחד לכל גלגל, עם חיבור באמצעות תמסורת של שני יחסי העברה – רגיל ואיטי המדמה הילוך כוח. הסידור הזה גם מאפשר סיבוב במקום המכונה על ידי מרצדס G-turn, בדומה לכלי זחלי. נראה לי שאתם מתחילים להבין את הכיוון.

פולסטאר 4

על פניו הוא לא צריך להיות ברשימה הזו. כי פולסטאר 4 הוא בסך הכל עוד פנאי קופה חשמלי – אחד מיני רבים שמציעה בעלת הבית ג'ילי על אותה פלטפורמה. אלא שג'ילי מנסה לבדל את פולסטאר כזרוע טכנולוגית ומצהירה כי ה-4 תהיה המכונית הראשונה בעולם שתצויד ביכולת אוטונומית רמה 4.

בינתיים רק קומץ חברות מובילות בתחום מיישמות את שלב 3 בנהיגה אוטונומית וגם אז רק בשלבי ניסוי בעיקר, כשהדיוק הנדרש כדי לעבור לשלב הבא נראה עוד רחוק מאוד לא רק טכנולוגית, אלא גם רגולטורית. אגב, בין האחראיות ליכולת יהיו מובילאיי הישראלית ולומינר האמריקאית.

פורשה 718EV

מקאן תהיה החשמלית השניה של פורשה ובוודאי תהפוך לעוד רבת-מכר של היצרנית, אבל אם כבר בחרתם בחשמלית של מותג מכוניות הספורט הגרמני, אז לכו על 718 חשמלית. כי SUV זה נחמד למשפחה, אבל בחרתם בפורשה כדי לנהוג ולא להגיע ממקום למקום.

לעת עתה אין מידע כלשהו על הרכב פרט לשמועות שרצות ברשת שמדברות על בין 300-400 כ"ס, ושמירה על משקל נמוך כדי להפיק את החיוך הרצוי מהאוחז בהגה.

 צ'ארג'ר דיטונה SRT

אם הקונספט הזה מסמל את העתיד החשמלי של דודג', אנחנו בעד. זה מתחיל בעיצוב שדודג' מכנים אותו "מעודן" (יחסית כן?), שכולל למשל גריל פעור שמשמש כאלמנט אווירודינמי. האוויר נכנס מהסבכה ויוצא מאיזור מכסה האין-מנוע לשיפור כוח ההצמדה. ממשיך במיני גימיקים שמאז גם זכו לרישום פטנט כמו מערכת המדמה פעולה של תיבת הילוכים ברכב חשמלי.

דודג' שומרת לעצמה את המידע הטכני פרט לשתי הצהרות: 1. שמדובר בפלטפורמת 800V שככל הנראה תשמש גם את מזראטי קוואטרופורטה הבאה וגם את מכונית הסלון העתידית של אלפא רומיאו. 2. שתהיה מהירה יותר מצ'ארג'ר הלקאט הנוכחית, וזה אומר סביבות 800 כ"ס ואולי אף 1,000 כ"ס (בנתונים דומה לאלה נוקבות גם מזראטי ואלפא).

קדילאק אסקלייד IQ

קאדילק אסקלייד IQ

לפעמים אנחנו רק רוצים להגיע ממקום למקום ביעילות מרבית. זה מה שמבטיחה לנו קאדילק עם אסקלייד IQ, הגרסה החשמלית לאייקון שכבר מזמן לא רק אמריקאי. תשכחו מ-V8 ואגזוזים רועמים, הכינו את כבל הטעינה כי לרכב הפנאי הענק שני מנועים חשמליים עם 750 כ"ס שאם רק תרצו יזניקו את המפלץ ל-100 קמ"ש ב-5 שניות. סוללות ענק בקיבולת של 200 קוט"ש יספקו טווח של 720 ק"מ ולתמרון העירוני היגוי אחורי שמקטין את רדיוס הסיבוב בכ-2 מטר לביצוע פרסה סבירה ב-12 מטר של כביש.

לקסוס UX300e

לקסוס UX300e

זו לא מכונית חדשה, אבל זו המכונית בה משתעשעים אנשי טויוטה ולקסוס כשהם מנסים לשלב תיבה ידנית ברכב חשמלי. כן, הם מודים שזה כנראה מיותר ופחות יעיל, אבל היי, אנחנו פה בשביל הכיף.

למאמר זה התפרסמו 20 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה