דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ב.מ.וו עוברת שלב: קיבלה אישור לנהיגה אוטונומית מתקדמת

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • סין, בשנחאי: ב.מ.וו תוכל להפעיל רמה 3 אוטונומית גם בכבישים מהירים
  • גרמניה, החל באביב 2024: אישור נסיעה בסדרה 7 עם רמה 3 עד 60 קמ"ש
  • ארה"ב: כמו המעבר לחשמל, גם המירוץ האוטונומי הואט 

כבר ב-2018 קיבלה ב.מ.וו אישור מטעם הרשויות בשנגחאי לעריכת ניסויי נהיגה אוטונומית שלב 3 לאורך כ-5.6 ק"מ של כבישי העיר. כעת מורחב כר הניסויים לכל העיר, כשהמשמעות היא בדיקת מוכנות המערכת גם בכבישים מהירים בנוסף לאלה העירוניים שהיו בעבר.

לא ידוע אילו דגמים ישתתפו בניסוי, אבל נכון לעכשיו רק סדרה 7 - ספינת הדגל - מציעה יכולת זו באופן רשמי. עם חשיפת סדרה 7 הודיעה ב.מ.וו כי היכולת כבר קיימת ורק 'מוחשכת', ולפני כחודש פרסמה החברה כי 'תאפשר' את היכולות החל מאביב 2024, בינתיים רק עבור לקוחות גרמניה.

זהו מהלך דומה לזה שביצעה מרצדס במאי 2022, מה שהפך אותה ליצרנית הראשונה בעולם להציע יכולות אוטונומית שלב 3 בכבישים ציבוריים אך באופן מוגבל עד 60 קמ"ש ובכבישים מסוימים בלבד.

נזכיר כי המירוץ לנהיגה אוטונומית עובר טלטלות מאז פרץ לחיינו. לא רק בגלל אי העמידה ביעדים של הפרויקט המתוקשר ביותר בעניין, זה עליו הכריזו אי שם ב-2016 מובילאיי, אינטל וב.מ.וו. בעיות רגולטוריות מורכבות מכפי שצפו, קשיים טכנולוגיים פתאומיים, עלויות גבוהות מדי, סגרי קורונה, משבר שבבים ושרשרת אספקה איטית, תאונות מביכות. המירוץ לאוטונומיה מוטורית לא זכה לדהירה הבלתי ניתנת לעצירה אותה חזו לו.

רק אתמול דיווחנו כאן על הריקול האחרון של טסלה שנוגע למוכנות האוטונומית של אוטו-פיילוט המעניק לדגמי המותג יכולת אוטונומית מסוימת, ובחודש האחרון על בלימת ניסוי הרובוטקסי של GM בארה"ב. מצד שני, לפני חודש בדיוק דיווחנו על הצהרת פולסטאר לפיה תהיה הראשונה - כבר בשנה הבאה - עם יכולת אוטונומית רמה 4 בפולסטאר 4.

מה אנחנו חושבים: אבל מי תהיה ראשונה להציע יכולות אוטונומית ברמה 3 בכבישים מהירים ומהירות שיוט? מי תהיה ראשונה לשלב רמה 4 ומי עשויה לאפשר בעתיד הלא רחוק נהיגה אוטונומית מלאה, ללא הגה ודוושות?

נדמה שרמה 3 צפויה לתפוס לעצמה לגיטימיות תוך שנים ספורות, בערך כפי שרמה 2.5 מקובלת כיום. רמה 4 היא כבר סיפור אחר לגמרי וקשה לראות כיצד היא משתלבת באופן מלא וסדרתי בכביש הציבורי של היום. אוטונומיה מלאה, זו אותה הבטיחו יזמים והוגים בעלי שם כמו אמנון שעשוע (מובילאיי) ואלון מאסק (טסלה)? לא סביר להניח שיקרה בעשור הקרוב, אם בכלל.

אבל בינתיים די ברור כי סין עושה צעדים גדולים לכיוון הפיכתה למתקדמת ביותר בתחום זה. באופן לא מפתיע, שכן ההתניות הרגולטוריות במדינת הענק גמישות יותר, ומושפעות על ידי פוטנציאל רווח ומעמד לא פחות מספרי חוקים ותקנים.

ולכן היא מאפשרת לב.מ.וו הרחבה של הניסויים לכבישים מהירים, לכן מרשה לעצמה פולסטאר (הסינית בעיקרון, תחת כנפי ג'ילי) להיות הנועזת ביותר כיום בהבטחותיה. ולכן שווה להביט בעיקר לסין כדי לזהות התקדמות בתחום. אנחנו פוקחים עין.

למאמר זה התפרסמו 16 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה