דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

זה לא מחשב או סמארטפון: אפל שוב דוחה את המכונית ומנמיכה ציפיות

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • אפל מכריזה על דחיית השקת הרכב בשנתיים נוספות
  • בניגוד להבטחות ולשמועות - לא תהיה אוטונומית
  • הייצור עשוי להתבצע בשיתוף יצרניות אירופאיות

פיאסקו מרהיב: עשור לאחר שהחלה בתכניות לפיתוח מכונית חשמלית ואוטונומית, במה שהתברר כאחד מפרויקטי הפיתוח היקרים ביותר של ענקית הטכנולוגיה האמריקאית, נאלצת אפל לחשב מסלול מחדש בנוגע למכונית החשמלית מתוצרתה, לדחות (שוב) את מועד ההשקה ולוותר על היכולות האוטונומיות.

לוגו אפל על מכונית

על פי דיווחים בבלומברג, דירקטוריון החברה החליט לדחות את ההשקה משנת 2026 ל-2028, "לכל הפחות". נזכיר כי במקור תכננה אפל להשיק מכונית כבר בשנת 2020, בהמשך נדחה תאריך היעד ל-2024 וכעת ספק אם יש מי שעוד ממתין בציפיה דרוכה.

כבר לא אוטונומית: מלבד הדחיה בלוחות הזמנים, באפל החליטו להסתפק ביכולות אוטונומיות ברמה 2 בלבד, שמאפשרות למכונית לשמור על נתיב ומרחק, בדומה לכל מכונית מודרנית שנמכרה בעולם המערבי בשנים האחרונות.

במילים אחרות, המכונית העתידית של אפל, שתצא לשוק בעוד ארבע שנים, תדע לעשות פחות או יותר את מה שעשתה טויוטה קורולה כבר בסוף העשור הקודם.

נציין כי במקור תכננה אפל להשיק מכונית אוטונומית בדרגה 4 - כזו המסירה כל אחריות מהנהג ומאפשרת לרכב לנסוע בכוחות עצמו, בעוד הנהג יכול לנמנם בנחת. גם תכנית לנהיגה אוטונומית ברמה 5 (ללא נהג ברכב כלל) עמדה על הפרק, אך כעת התכניות השאפתניות יאלצו להמתין ל"עדכון תוכנה" שיופץ בשלב מאוחר יותר, לאחר השקת הרכב.

אפל

מחפשים רווחים: במהלך השנים עסקו באפל בפיתוח של יחידות הנעה, רכיבי חומרה וכמובן תוכנות לניהול הרכב העתידי. אבל מכיוון שאחרי למעלה מעשור אין אפילו אב-טיפוס לתצוגה, הוחלט לוותר על חלק משמעותי מתכניות הפיתוח במטרה לאפשר יציאה לשווקים בטווח הנראה לעין - בהנחה וניתן להגדיר כך את שנת 2028.

על פי הדיווחים, חלק מבכירי החברה סבורים כי המכונית העתידית לא תוכל לייצר את שולי הרווח הנדיבים שמוכרים מייצור האייפון, אך מעריכים כי תג-מחיר של 100 אלף דולר (דומה לזה של מרצדס EQS, פורשה פנמרה או ריינג' רובר) יוכל לשפר את מאזן ההכנסות - שנבלמו לאחרונה בשל ההאטה בשוק הסיני, השוק הגדול ביותר של האייפון.

לפני שלוש שנים עזב את אפל דאג פילד, מי שהגיע מטסלה לטובת קידום פרויקט המכונית האוטונומית - ומאז עבר לנצח על תחום הרכבים החשמליים בפורד. בינתיים, המתחרות של אפל בזירה הטכנולוגית כבר השיגו דריסת רגל משלהן בתחום הרכב.

וואווי ושיאומי כבר הציגו מכוניות חשמליות בסין, חטיבת Waymo של גוגל מקדמת במרץ את יצור המונית האוטונומית, אמזון נכנסה לתחום הצומח באמצעות השקעה בריביאן האמריקאית וסוני הכינה מכונית מסקרנת עם הונדה.

מה אנחנו חושבים: למרות שנדמה כי בעידן החשמלי הולכים ומצטמצמים ההבדלים שבין המכונית לסמארטפון, אפל מגלה בדרך הקשה כי גם מי שמייצרת מכשירים סלולאריים נחשקים ויקרים, עלולה להיתקל בקשיים ניכרים בדרך לחדירה המיוחלת לשוק הרכב הותיק.

רצף הדחיות, יחד עם הנמכת הציפיות הניכרת מהמכונית העתידית שכבר לא תהיה אוטונומית, מעלים את ההשערה שבאפל מתחרטים על הרגע שבו הציעו את הרעיון ומחפשים את הסולם שיאפשר להם לרדת מהעץ בכבוד.

המפגשים האחרונים של בכירי אפל עם יצרני רכב באירופה עשויים להוליד סולם כזה - אולי בדמותה של מכונית חשמלית עם עיצוב נוסח אפל, אבל עם טכנולוגיה מוכרת של חברה ותיקה. כזו שבאמת יודעת לייצר מכוניות.

למאמר זה התפרסמו 11 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה