מבחני בטיחות: ציון מאכזב לדאצ'יה דאסטר וסוזוקי סוויפט החדשים
מבחני בטיחות: ציון מאכזב לדאצ'יה דאסטר וסוזוקי סוויפט החדשים
שישה דגמי מכוניות חדשים לקחו חלק במבחני ריסוק עדכניים של ארגון הבטיחות Euro NCAP. רכב הפנאי של דאצ'יה והסופר-מיני של סוזוקי סיימו עם שלושה כוכבים מאכזבים מתוך חמישה. משפחתיות מבית מרצדס, פולקסווגן וסקודה סיימו עם חמישה. הפרטים בפנים
שלושה כוכבי בטיחות בלבד לדאצ'יה דאסטר וסוזוקי סוויפט
שאר משתתפות סבב המבחנים קיבלו חמישה כוכבים
דגמי ב.מ.וו ורנו זכו בציון מרבי המתאים לתקני 2022
צפייה בתוכן מבחני בטיחות: ציון מאכזב לדאצ'יה דאסטר וסוזוקי סוויפט החדשים
"מבחן הריסוק האחרון מוכיח שיש פער גדל והולך בגישה לבטיחות בין מותגים שונים... ב-Euro NCAP מאמינים כי מדובר בסדרי עדיפויות של המותגים, ולא רק בקטגוריה בה מתחרים הדגמים השונים. מותגים אחדים, כמו מרצדס, פולקסווגן, סקודה, ב.מ.וו ורנו, מכירים בחשיבות שלקוחותיהם מעניקים לבטיחות.
"(לעומתן) עבור סוזוקי ודאצ'יה, תמחור אגרסיבי ונגישות פיננסית נמצאים בסדר עדיפות עליון. על הלקוחות להכיר בכך שיש בשוק הרכב מתחרים ראויים לשני המותגים האלה, המעניקים רמה גבוהה משמעותית של בטיחות. ולאיכות זו אין תמחור".
כך סיכם מיכיל ואן רטינגן, העומד בראש הארגון, את סדרת מבחני הריסוק האחרונה שביצע ה-Euro NCAP, במסגרתו סיימו דאצ'יה דאסטר העדכני שעדיין לא משווק בישראל וסוזוקי סוויפט החדשה שהגיעה לאחרונה, עם שלושה כוכבי בטיחות בלבד מתוך חמישה אפשריים.
ותחילה המצטיינות. מרצדס E קלאס העדכנית השיגה ציונים מצוינים של 92 ו-90 אחוזים בשמירה על נוסעיה המבוגרים והצעירים בהתאמה, 87% במערכות בטיחות ו-84% בהגנה על הולכי רגל. פולקסווגן פאסאט שאינה משווקת אצלנו יותר סיימה עם ציונים של 93 ו-87 אחוזים בשמירה על נוסעים מבוגרים וצעירים בהתאמה, עם 82% בשמירה על הולכי רגל ו-80 אחוזים בסעיף מערכות בטיחות מתקדמות. ציונים זהים לחלוטין לאלה בהן זכתה סקודה סופרב העדכנית.
סקודה קודיאק סיים את המבחן בציון של 89 אחוז בשמירה על נוסעים מבוגרים ו-83% בשמירה על נוסעים ילדים. בהגנה על הולכי רגל קיבל רכב הפנאי הגדול 82% ובמערכות בטיחות סיים עם 78%. חמישה כוכבים קיבלו גם שלושת הדגמים הבאים: ב.מ.וו X2, רנו אספאס ורפאל, כולם על בסיס מבחנים שנערכו זה מכבר לדגמים בעלי תכונות זהות, כך ארגון הבטיחות - ב.מ.וו X1 ורנו אוסטראל בהתאמה.
לסיום, שני הדגמים שכשלו במבחן, אך ספק אם הנהלת המותגים מופתעת. כך במקרה של דאצ'יה דאסטר החדש שסיים עם שלושה כוכבי בטיחות בלבד והמשיך את שרשרת הציונים המאוד לא מחמיאים של המותג במהלך השנים. הגנה על מבוגרים? 70% בלבד. על ילדים הוא מגן טוב יותר (84%) אך על הולכי רגל (60%) ובסעיף מערכות בטיחות (57%) הוא כושל ממש.
למרבה הפלא, סוזוקי סוויפט (שגם קודמתה קיבלה שלושה כוכבים) מגינה על נוסעים מבוגרים וילדים עוד פחות טוב (67% ו-65% בהתאמה). על הולכי רגל לעומת זאת (76%) ובסעיף מערכות בטיחות (62%) היא זוכה לציונים טובים מהדאסטר.
לא שמו על בטיחות. מבקר מחו״ל הגדיר את סוזוקי ״מכלולים לא רעים, השאר קרטון״. לגבי יבואני הרכב, אני רוצה לראות מישהו באיזו ממשלה מרים הכפפה ומבטל המונופול שלשהם כך שהצרכן יקנה מה הוא צריך, מתאים לו ורוצה ולא מה מתאים לכיס היבואן.
סוזוקי נתקעה אי שם בשנת 2000 ולא התקדמה מאז, יש להם קטע של רכב שמעוצב למבוגרים ונשאר בשנת 2000 ומאז כמעט כלום לא השתנה, יש להם 2 שעוני חוגה בויטרה והם משחקים אותה שזה רטרו, הלו תתעוררו, העיצוב החיצוני והפנימי שלכם כל כך לא נעים לעין, שרק מי שעדיין חושב שרק היפנים איכותיים והשאר לא, יקנה סוזוקי או טויוטה וימשיך איתם, האנשים האלה נעלמים מהעולם ולדעתי אם לא יהיה שינוי מהותי בחברות הללו, הם ייעלמו מהעולם תוך כמה שנים, גם מזדה עם כל הכבוד לה, נראים לא משהו, מנועי בנזין בלבד בלי טורבו, הלו, עוד מעט הטורבו ייעלם, איפה אתם? תתעוררו.
רכבים עתיקים
הסוויפט החדשה עולה 130,000 שח כמובן שלפני רישוי ובטיחות שווה לתחת , אני רוצה לראות את אותם אנשים מעורבים בתאונות ויוצאים חיים מהרכב שכולו עשוי מקרטון .
אותי לא מענין רק מסך, אתה כנראה לא יודע ולא רואה מבחני דרכים, כתבות, מבחני ריסוק, מבחני דרכים אחרי שנתיים ושלוש שנים של רכבים סיניים למשל, לי חשוב הבטיחות, האמינות, הטכנולוגיה, אמצעי ההגנה, טכנולוגיה מתקדמת וגם עיצוב פנימי וחיצוני, איכות החומרים, חשיבה על הפרטים הקטנים, סביבת הנג והכיך שלי בנהיגה.
כשאני רוכש רכב ב - 170,000 ש"ח, אנמי לא רוצה לשבת בתא הנהג של יונדאי קונה הקודמת או להיכנס לסוזוקי ויטרה, כי אתה מרגיש אתה נכנס לרכב שיוצר בשנת 1995 עם איכות חומרים של יונדאי קונה של רכב ממקס סטוק.חשוב לי גם ליהנות מלוח מכוונים יפה, לוח תצוגה, גג פנורמי וכל הפינוקים שיש ולא רק שם שסוזוקי הוא אמינות, כל רכב חדש הוא אמין ולא יתקלקל בשנים הבאות ויש אחריות של 5 שנים למשל על רכבי צ'רי ולנסוע בקופסת סיגריות יונדאי קונה אם אתה יכול לרכוש מ'רי טיגו 7 באותו מחיר - זה עולם אחר.
בניגוד לישראלים ההיסטריים שגם לא ממש יודעים לקרוא מבחני בטיחות, באירופה דאצ'יה סנדרו במקום הראשון במכירות והדאסטר בין 10 הראשונים. לידיעתכם - ההבדל בין כוכב 3 לכוכב 5 זה באלקטרוניקה: תוספת של מערכת לבדיקת עירנות הנהג או התראה על רכב חוצה מאחור - והנה עליתם בכוכב. מה זה קשור לחוסן של הרכב עצמו? כלום. יש מכוניות סיניות שעשויות מדיקט אבל העמיסו עליהן כל גאדג'ט אלקטרוני שאפשר ויש להן 4 ו-5 כוכבים. כל מי שחושש - שיקנה אותן.