דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מבחני בטיחות: ציון מאכזב לדאצ'יה דאסטר וסוזוקי סוויפט החדשים

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • שלושה כוכבי בטיחות בלבד לדאצ'יה דאסטר וסוזוקי סוויפט
  • שאר משתתפות סבב המבחנים קיבלו חמישה כוכבים
  • דגמי ב.מ.וו ורנו זכו בציון מרבי המתאים לתקני 2022

צפייה בתוכן מבחני בטיחות: ציון מאכזב לדאצ'יה דאסטר וסוזוקי סוויפט החדשים

"מבחן הריסוק האחרון מוכיח שיש פער גדל והולך בגישה לבטיחות בין מותגים שונים... ב-Euro NCAP מאמינים כי מדובר בסדרי עדיפויות של המותגים, ולא רק בקטגוריה בה מתחרים הדגמים השונים. מותגים אחדים, כמו מרצדס, פולקסווגן, סקודה, ב.מ.וו ורנו, מכירים בחשיבות שלקוחותיהם מעניקים לבטיחות.

"(לעומתן) עבור סוזוקי ודאצ'יה, תמחור אגרסיבי ונגישות פיננסית נמצאים בסדר עדיפות עליון. על הלקוחות להכיר בכך שיש בשוק הרכב מתחרים ראויים לשני המותגים האלה, המעניקים רמה גבוהה משמעותית של בטיחות. ולאיכות זו אין תמחור".

כך סיכם מיכיל ואן רטינגן, העומד בראש הארגון, את סדרת מבחני הריסוק האחרונה שביצע ה-Euro NCAP, במסגרתו סיימו דאצ'יה דאסטר העדכני שעדיין לא משווק בישראל וסוזוקי סוויפט החדשה שהגיעה לאחרונה, עם שלושה כוכבי בטיחות בלבד מתוך חמישה אפשריים.

ותחילה המצטיינות. מרצדס E קלאס העדכנית השיגה ציונים מצוינים של 92 ו-90 אחוזים בשמירה על נוסעיה המבוגרים והצעירים בהתאמה, 87% במערכות בטיחות ו-84% בהגנה על הולכי רגל. פולקסווגן פאסאט שאינה משווקת אצלנו יותר סיימה עם ציונים של 93 ו-87 אחוזים בשמירה על נוסעים מבוגרים וצעירים בהתאמה, עם 82% בשמירה על הולכי רגל ו-80 אחוזים בסעיף מערכות בטיחות מתקדמות. ציונים זהים לחלוטין לאלה בהן זכתה  סקודה סופרב העדכנית.

סקודה קודיאק סיים את המבחן בציון של 89 אחוז בשמירה על נוסעים מבוגרים ו-83% בשמירה על נוסעים ילדים. בהגנה על הולכי רגל קיבל רכב הפנאי הגדול 82% ובמערכות בטיחות סיים עם 78%. חמישה כוכבים קיבלו גם שלושת הדגמים הבאים: ב.מ.וו X2, רנו אספאס ורפאל, כולם על בסיס מבחנים שנערכו זה מכבר לדגמים בעלי תכונות זהות, כך ארגון הבטיחות - ב.מ.וו X1 ורנו אוסטראל בהתאמה.

לסיום, שני הדגמים שכשלו במבחן, אך ספק אם הנהלת המותגים מופתעת. כך במקרה של דאצ'יה דאסטר החדש שסיים עם שלושה כוכבי בטיחות בלבד והמשיך את שרשרת הציונים המאוד לא מחמיאים של המותג במהלך השנים. הגנה על מבוגרים? 70% בלבד. על ילדים הוא מגן טוב יותר (84%) אך על הולכי רגל (60%) ובסעיף מערכות בטיחות (57%) הוא כושל ממש.

למרבה הפלא, סוזוקי סוויפט (שגם קודמתה קיבלה שלושה כוכבים) מגינה על נוסעים מבוגרים וילדים עוד פחות טוב (67% ו-65% בהתאמה). על הולכי רגל לעומת זאת (76%) ובסעיף מערכות בטיחות (62%) היא זוכה לציונים טובים מהדאסטר.

למאמר זה התפרסמו 21 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה